Неділя, 05.05.2024, 02:52 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філософія, культурологія, соціологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 23 [19]
Випуск 24 [18]
Site menu
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Пошук


    Тернова Марина Володимирівна
    Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 24. – С. 1–165

    Тернова Марина Володимирівна
    кандидат філософських наук, доцент кафедри суспільних наук
    Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого
    ORCID: 0000-0001-9266-5672

    Англійський класицизм кінця XVII – початку XVIII століття: від Дж. Мільтона до А.-Е. Шефтсбері

    DOI 10.34079/2226-2849-2022-12-24-121-131

    [ download pdf ]

    С. 121-131

    Анотація
    У статті сфокусовано увагу на специфіці розвитку англійського класицизму в умовах кінця XVII – першої половини XVIII століття. Цей період демонструє нові досягнення в логіці «руху» такого важливого напряму гуманістики як класицизм, який від кінця XVI до початку XVIII століття формувався як самостійний феномен, помітно відрізняючись від загальних європейських тенденцій. Оскільки автор статті вважає, що перший період у розвитку англійського класицизму завершився оприлюдненням «Есе про драматичну поезію» (1668) Дж.Драйдена, аналіз стану гуманістики, як в умовах «драйденської доби», так і початку XVIII століття, видається актуальним.
    Відтворено роль теоретичних напрацювань Дж.Мільтона та А.-Е.Шефтсбері, які окреслили специфічний етап гуманітарного знання на англійських теренах в цілому, завдяки низці принципово нових підходів як до теорії драми, так і до спроб вести аналіз мистецтва і художньої творчості на перетині кількох наук. Такий дослідницький прийом, який сьогодні доцільно кваліфікувати як «діалог наук», вплинув на нове сприймання сучасниками наукового потенціалу етики та психології. Окрім означеного, А.-Е.Шефтсбері розпочав систематизацію наукових розвідок своїх попередників, долучивши до спільноти англійських класицистів нові імена. Наголошено на факті розширення понятійно-категоріального апарату задля дослідження естетико-мистецтвознавчої проблематики.

    Ключові слова: Класицизм, неоплатонізм, сенсуалізм, естетико-мистецтвознавчий аспект, «грецька трагедія», «діалог наук», «художній геній»,«віртуоз»; Classicism, Neoplatonism, sensualism, aesthetic and artistic aspect, “Greek tragedy”, “dialogue of sciences”, “artistic genius”, “virtuoso”

    Бібліографічний список

    Банфи, А., 1989. Философия искусства. Москва: Искусство.

    Вікіпедія, 2006. Виртуоз. [онлайн]. Доступно: <ru.wikipedia.org/wiki/Виртуоз>

    Корнеев, Ю. Б., 1980. Комментарии к работе Дж. Мильтона. В: Н. П. Козлова (ред.). Литературные манифесты западноевропейских классицистов Москва: Издательство Московского университета, с. 548–549.

    Мильтон, Дж., 1980. О том роде драматической поэзии, которая называется трагедией. В: Н. П. Козлова, (ред.). Литературные манифесты западноевропейских классицистов. Москва: Издательство Московского университета, с. 245–246.

    Михайлов, А. В., 1989. Эстетический мир Шефтсбери. В: Шефтсбери, А. Э. К. Эстетические опыты. Москва: Искусство, с. 7–76.

    Оніщенко, О. І., 2010. Художня творчість: досвід естетичного аналізу. В: Л. Т. Левчук (ред.). Естетика. Київ: Центр учбової літератури, с. 267–313.

    Энциклопедия Кругосвет, 2011. Шефтсбери Антони Эшли Купер. [online] Available at : <https://www.krugosvet.ru/enc/kultura_i_obrazovanie/literatura/SHEFTSBERI_ANTONI_ESHLI_KUPER.html>

    Шефтсбери, А. Э. К., 1974. Эстетические опыты. Москва: Искусство.

    Щербина, О. та Щербина, Н., 2019. Джон Лок про мовчання як аргумент і прояв поваги в аргументації. Sententiae, XXXVIII (2), 6–18. DOI: https://doi.org/10.22240/sent38.02.006


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Тернова М. В. Англійський класицизм кінця XVII – початку XVIII століття: від Дж. Мільтона до А.-Е. Шефтсбері / М. В. Тернова // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 24. – С. 121–131.

    Harvard Referencing Style
    Ternova, M. V., 2022. Anhliiskyi klasytsyzm kintsia XVII – pochatku XVIII stolittia: vid Dzh. Miltona do A.-E. Sheftsberi [English classicism of the late seventeenth – early eighteenth centuries: from J. Milton to A.-A. Shaftesbury]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 24, pp. 121–131.

    Категорія: Випуск 24 | Додав: Marina (29.12.2022)
    Переглядів: 120 | Теги: Neoplatonism, “artistic genius”, Класицизм, неоплатонізм, «художній геній», sensualism, “Greek tragedy”, «діалог наук», сенсуалізм, «віртуоз» Classicism, aesthetic and artistic aspect, «грецька трагедія», “virtuoso”, “dialogue of sciences”, естетико-мистецтвознавчий аспект | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Конструктор сайтів - uCoz