Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип.23. – С. 1-139
Сендецький Андрій Владиславович
аспірант кафедра культурології і міжнаціональних комунікацій.
Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, м. Київ
ORCID 0000-0001-6821-1785
Культурно-мистецький діалог українських театрів на сторінках польської періодики початку ХХІ століття
Анотація Подано аналіз статей, повідомлень, рецензій спеціалізованої польської періодики 2000–2010 рр., у яких розміщено інтерв’ю, відгуки, враження та коментарі театрознавців щодо сучасних культурно-мистецьких подій Польщі, у яких взяли участь українські митці. Проведена аналітична робота є частиною підготовчого етапу до оцифрування знайдених матеріалів про українсько-польський культурний діалог та розміщення їх у базі даних Польської академії наук. Отриманий попередній результат ілюструє певну спрямованість кожного з аналізованих видань та є підставою для визначення їхнього тематичного напрямку: ретроспективи; фестивальних подій та творчих зустрічей; біографії персоналій і відкриття нових імен; літературного огляду. Активність українських акторів і театральних колективів у мистецькому житті Польщі є одним з індикаторів роботи як урядової культурної дипломатії, так і особистісних контактів між обома країнами, що визначає сильні та слабкі сторони у міжнародних відносинах.
Ключові слова:
культурний діалог, український театр, фестиваль, театральні практики, періодичне видання, цифрова спадщина, міжнародні відносини, культурна дипломатія, Польща, Україна, ХХІ століття, cultural dialogue, Ukrainian theater, festival, theatrical practices,
periodical, digital heritage, international relations, cultural diplomacy, Poland, Ukraine, 21st century.
Бібліографічний список
Виткалов, В.Г., 2011a. Культурно-мистецька практика Волинського краю в архівних документах та матеріалах: ретроспективний аналіз (1). Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія, 1, с.26–33.
Виткалов, В.Г., 2011b. Культурно-мистецька практика Волинського краю в архівних документах та матеріалах: ретроспективний аналіз (2). Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія, 2, с.56–63.
Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки, 2010-2021. Київ: Ін-т історії України НАН України,
Сендецький, А., 2021. Українсько-польська театральна діяльність початку ХХІ ст.: осмислення діалогу культур сусідів і стратегія його вивчення. В: Ж.З. Денисюк та Л.М. Міненко, ред. Культурні та мистецькі студії ХХІ століття: науково-практичне партнерство: матер. ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, м. Київ, 10 листопада 2021 р. Київ: Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, с.26–28.
Сендецький, А., 2022а. Національні оперні театри України в українсько-польському культурному діалозі початку ХХІ ст.: аналіз офіційних сайтів. Гуманітарний корпус, 43, с.25–28.
Сендецький, А., 2022b. Роль незалежного театру у культурній дипломатії. Гуманітарний корпус, 46, с.17–19.
Федосенко, К.М., 2021. Специфіка розвитку руху в контексті музичної культури України ХХІ століття. Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія, 21, с.66–74. DOI 10.34079/2226-2830-2021-11-21-66-74.
Шелякіна, А.В., 2011. Навчання мистецтву як засіб інтеграції в американську культуру
(досвід першої половини ХХ століття). Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія, 2, с.150–154.
Branicka, D., 2001. Gra szklanych paciorków : Audio Art Festival, 2-3 lipca, 9-11 grudnia 2001. Didaskalia, 8(46), s.65-66.
Cehl, L., 2008. Od «Poradnika...» do «SCENY». Scena, 1(53), s.14–15.
Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 2002a, 4(545).
Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 2002b, 7(548).
Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 2002c, 12(553).
Didaskalia, 2002, 51–52.
Dzieduszycka, M., 2006. Sceny w niemodnej konwencji. Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 7(596), s.117–121.
Han, E., 2001. Od Hamleta na drzewie po pantomimę. Scena, 6(20), s.10.
Herbut, A., 2005. Skąd przychodzimy, kim jesteśmy... Brave Festival. Magia Głosu – Wrocław. Didaskalia, 70, s.86.
Horbatowski, P., 2005. Dokumentacja Polskiego życia teatralnego w Kijowie w latach 1905–1918 w zasobach archiwów kijowskich. Pamiętnik Teatralny, 54(1–2), s.232–250.
Jabłońska, M., 2005. Natarcie ze wschodu. Festiwal „Eastern Line”, Wrocław. Didaskalia, 67–68, s.80.
Janikowski, G., 2003. Międzynarodowy Festiwal Teatralny KONTAKT 1991–2003. Pamiętnik Teatralny, 52(3–4), s. 403-446.
Kilian, A., 2002. Radość wystrugam choćby z patyka... Rozmawia L. Śliwoniuk. Scena, 6(26), s.2–3.
Komiejenko, A., 2006. Ukraińska Ukraina. Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 7(596), s.110–116.
Komorowski, J., 2006. Kraj lat dziecinnych. Scena, 2–3 (44–45), s.24–27.
Korzeniowska-Bihun, A., 2008a. Łeś Kurbas, czyli teatr Rozstrzelanego Odrodzenia. Teatr, 7–8, s.79–84.
Korzeniowska-Bihun, A., 2008b. Prolog z błaznem. Wystąpienie Łesia Kurbasa 17 listopada 1917 roku przed spektaklem «Etiudy dramatyczne» według Ołeksandra Ołesia. Teatr, 7–8, s.85–86.
Korzeniowska-Bihun, A., 2008c. Rozumny Arlekin. Teatr, 7–8, s.86–88.
Kucharski, K., 2006. W Zgorzelcu – teatry jednoosobowe. Pierwszą jaskółka okazała się Ukrainką. Scena, 2–3(44/45), s.22–23.
Kuczynski, W., 2002. Lubię kiedy aktorzy rozkwitają... rozmawia A. Marszałek. Didaskalia, 47, s.87.
Marszałek, A., 2001. Kłamstwo w imię prawdy. Didaskalia, 46, s.100–101.
Marszałek, A., 2003. Szkoła dramatyczna we Lwowie 1869–1872. Pamiętnik Teatralny, 1–2, s.203–228.
Moskwin, A., 2003. Żołdak podbija Charków. Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 9(562), s.186.
Neda Neżdana, 2006. Kto otworzy drzwi? Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 7(596), s.94–108.
Oracki, T., 2006. Gerhart Hauptmann w Polskim Teatrze – uzepełnienia i sprostowania. Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 7(596), s.161–166.
Osiński, Z., 2005. Tadeusz Kantor wobec Leona Schillera i Andrzeja Pronaszki : czy istnieje "formacja schillerowska" w kulturze polskiej? Pamiętnik Teatralny, 1–2(213–214), s. 25-71.
Osiński, Z., 2008. O pierwszej wyprawie Reduty (1924). Nieznane teksty Mieczysława Limanowskiego. Scena, 4(56), s.23–27.
Scena, 2000a, 2(10).
Scena, 2000b, 5(13).
Scena, 2000c, 6(14).
Scena, 2008, 1(53).
Scenа, 2004, 1(32).
Śliwonik, L., 2002a. To nie jest Skansen (cz. I ). Wywiady E. Kędra i K. Sielicka-Baryłka. Scena, 3–4(23–24), s.20–22.
Śliwonik, L., 2002b. To nie jest Skansen (cz. II ). Wywiady E. Kędra i K. Sielicka-Baryłka. Scena, 5(25), s.2–3.
Teatr jednoczącej się Europy – prawda czy fałsz? 2001. Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 12(541), s.136–151.
Zalewska, K., 2008. Polonia czy Femina. Teatr, 3, s.42–49.
Zinowiec, M., 2006. Natalija Worożbit. Demony. Dialog. Miesięcznik poświęcony dramaturgii współczesnej, 7(596), s.193–194.
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Сендецький А. В. Культурно-мистецький діалог українських театрів на сторінках польської періодики початку ХХІ століття / А. В. Сендецький // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 23. – С. 131-143.
Harvard Referencing Style
Sendetskyi, A., 2022. Kulturno-mystetskyi dialoh ukrainskykh teatriv na storinkakh polskoi periodyky pochatku ХХІ stolittia [Cultural and artistic dialogue of ukrainian theaters in polish periodicals at the beginning of the 21st century]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 23, pp. 131-143.