Понеділок, 29.04.2024, 13:47 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філософія, культурологія, соціологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 23 [19]
Випуск 24 [18]
Site menu
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Пошук


    Макарова Наталія Вікторівна
    Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 24. – С. 1–165

    Макарова Наталія Вікторівна
    аспірантка кафедри теорія та історія культури
    Національна музична академія України імені П. І. Чайковського
    ORCID 0000-0003-0495-2159

    Культуролого-педагогічні аспекти феномену сценічного хвилювання в практиці піаніста-виконавця

    DOI 10.34079/2226-2849-2022-12-24-45-52

    [ download pdf ]

    С. 45-52

    Анотація
    У статті подано теоретичний огляд теми сценічного хвилювання; дано означення сценічного хвилювання різними теоретиками та дослідниками Г.Когана, К.С.Станіславського, Е.Економової, А.Саннікової, Ф.Василюком та іншими. Особливу увагу присвячено теорії хвилювання відомого американського соціального психолога D.Kenny. Сценічна діяльність завжди супроводжується хвилюванням, але одні виконавці вміють використати ситуацію для акумулювання та активізації своїх творчих можливостей, а інших вона лякає і не дає змогу навіть половини матеріалу винести на сцену із вивченого вдома. Відмовляє пам'ять, виникає жахливий тремор рук, який не вдається приборкати, концерт вже не виглядає радісний святом і у виконавця виникає бажання пошвидше зійти зі сцени. Якщо така ситуація буде часто повторюватись, то через деякий час музиканту прийдеться або відмовлятись від виконавської діяльності, або змінювати професію.

    Ключові слова: сцена, хвилювання, сценічне хвилювання, естрадне хвилювання, виступ, піаніст-виконавець, переживання; stage, fright, stage fright, variety fright, performance, pianist-performer, anxiety.

    Бібліографічний список

    Богоявленская, Д. Б., 2002. Психология творческих способностей. М. : Academia.

    Бочкарев, Л. Л., 1997. Психология музыкальной деятельности. Москва : Ин-т психологии РАН.

    Василюк, Ф. Е., 1984. Психология переживания (анализ преодоления критических ситуаций) . М. : Изд-во Моск. ун-та.

    Донцова, Э. Н., 2006. Развитие эмоциональной устойчивости и спонтанной саморегуляции учащихся. Воспитание. Личность. Профессия, 7, с. 5–11.

    Економова, Е. К., 2003. Організація співтворчості концертмейстера і співака: навч. посіб. для студентів, викладачів музичних дисциплін. Одеса : ПДПУ ім. К. Д. Ушинського.

    Ильин, Е. П., 2001. Эмоции и чувства. СПб. : Питер.

    Коган, Г. М., 1963. Работа пианиста. М. : Гос. муз. издат.

    Максименко, С. Д., 2006. Генезис существования личности. К. : Изд-во ООО «КММ».

    Мильштейн, Я. И., 1983. Вопросы теории и истории исполнительства. М. : Сов. композитор.

    Петрушин, В. И., 1997. Музыкальная психология : учебное пособие для студентов и преподавателей. Москва : ВЛАДОС.

    Саннікова, А.О., 2016. Сценічні переживання виконавця: психологічний нарис. Наука і освіта: наук.-практ. журн, 9, с. 129–134. Одеса: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського.

    Станиславский, К. С., 1985. Работа актера над собой. Ч.1. Работа над собой в творческом процессе переживания. Дневник ученика. М. : Искусство.

    Юдіна, Н. О. та Зінченко, О. О., 2016. Шляхи підвищення рівня емоційної саморегуляції студентів музичного училища. Психологія і особистість. 22(10), ч. 1, с. 234–242.

    Шапар, В. Б., 2005. Сучасний тлумачний психологічний словник. Х. : Прапор.

    Kenny, D. T., 2012. Negative emotions in music making: Performance anxiety. Handbook of music and emotion: Theory, Research, Applications. In: P. Juslin & J. Sloboda (eds.). Oxford, UK: Oxford University Press, p. 425–451.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Макарова Н. В. Культуролого-педагогічні аспекти феномену сценічного хвилювання в практиці піаніста-виконавця / Н. В. Макарова // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 24. – С. 45–52.

    Harvard Referencing Style
    Makarova, N. V., 2022. Kulturoloho-pedahohichni aspekty fenomenu stsenichnoho khvyliuvannia v praktytsi pianista-vykonavtsia [Cultural and pedagogical aspects of stage fright in the practice of pianist performer]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 24, pp. 45–52.

    Категорія: Випуск 24 | Додав: Marina (30.12.2022)
    Переглядів: 123 | Теги: хвилювання, pianist-performer, сценічне хвилювання, Anxiety, variety fright, естрадне хвилювання, Performance, Fright, переживання stage, Stage Fright, піаніст-виконавець, сцена, виступ | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Конструктор сайтів - uCoz