Четвер, 30.05.2024, 13:43 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філософія, культурологія, соціологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 23 [19]
Випуск 24 [18]
Site menu
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Пошук


    Ільєнко Олеся Олександрівна, Фурдичко Андрій Орестович
    Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 24. – С. 1–165

    Ільєнко Олеся Олександрівна
    здобувачка Київського національного університету культури і мистецтв
    ORCID 0000-0002-8082-2578

    Фурдичко Андрій Орестович
    доктор культурології, професор
    Київський національний університет культури і мистецтв
    ORCID 0000-0002-2963-9794

    Виконавські особливості фестивалю «Червона рута»: до питання спадковості традицій

    DOI 10.34079/2226-2849-2022-12-24-34-40

    [ download pdf ]

    С. 34-40

    Анотація
    Національний характер української естради сьогодні зумовлений привабливістю фольклору на різних рівнях. Такий спосіб створення композицій зумовлює такі типи взаємозв’язку фольклору з джазовою, поп- та рок-музикою, обробки народних пісень, народної музики та цитування матеріалів, створення оригінальних композицій на фольклорній основі, сплав національної манери виконання нефольклору. Сьогодні популярні пісні, які синтезовані в етнічних мотивах, фольклорі в сучасній обробці. Але ще в далеких 70-х роках був основоположником цього підходу Б. Івасюк та ВІА «Червона рута». Поки що обробки народних мелодій ВІА «Червона рута». Використовували популярні рок-гурти – «Гайдамаки», «Мандри», «Перкалаба», «Гуцульський каліпсо», «Кобза оригінальна», «Плачі», «Вниз» та ін. Сучасний український естрадний ансамбль продовжує традицію та осучаснює його пісні в різних інтерпретаціях. Досліджено особливості проведення фестивалю «Червона рута» з 1988 по 2016 роки. Увага – на продовженні традицій учасників однойменного фестивалю ансамблю. Практичне значення полягає у виокремленні напрямків музичної творчості колективів, які продовжують (трансформують) традиції ансамблю «Червона рута».

    Ключові слова: «Червона рута», фестиваль, українська музика, естрадний стандарт; "Chervona Ruta", festival, Ukrainian music, pop standard.

    Бібліографічний список

    Головатюк, В. Д., 2012. Фольклорні колективи та їх роль у підтримці традиції власного регіону (на матеріалі українців північного Підляшшя). Компаративні дослідження слов’янських мов і літератур, 19, с. 242–248.

    Надвірнянський, Ю., 2013. Фестиваль «Червона рута» як символ збереження національної культури крізь призму глобалізаційних процесів. Міжнародний конкурс учнівської та студентської молоді «Мій рідний край» [онлайн]. Доступно: <http://mij-kraj.com.ua/mi-%E2%80%93-gorda-natsiya/festyval-chervona-ruta-iak-symvol-zberezhennia-natsionalnoi-kultury-kriz-pryzmu-hlobalizatsiinykh-protsesiv>

    Плахотнюк, В. Г., 2014. Етнокультурні виміри поп-культури у становленні виконавських естрадних колективів. Міжнародний науковий журнал Науковий огляд, 6(5), [онлайн]. Доступно: <http://oaji.net/articles/2014/797-1409307722.pdf>

    Положення про Міжнародний конкурс молодих виконавців української пісні імені Володимира Івасюка, 1993. Молодий буковинець, 12 січня, 4, с. 13.

    Репецький, О., 2014. 25 років тому відкрився фестиваль «Червона Рута»: з’явилась молодіжна українська музика. [Інтерв’ю з Gazeta.ua]. 19 вересня 2014. Доступно : <http://gazeta.ua/articles/culture/_25-rokiv-tomu-vidkrivsya-festival-cervona-ruta-zyavilas-molodizhna-ukrayinska-muzika/581978>

    Толубко, В. О., 2013. Музичний фестиваль у сучасному соціо-культурному контексті: актуальні питання режисури. Культура і сучасність, 2, с. 142–148. [онлайн]. Доступно: <http://www.stattionline.org.ua/kultura/112/20810-muzichnij-festival-u-suchasnomu-sociokulturnomu-konteksti-aktualni-pitannya-rezhisuri.html>

    Тормахова, В. М., 2007. Українська естрадна музика і фольклор: взаємопроникнення і синтез. Кандидат наук. Автореферат. Київ: Національна музична академія ім. П. І. Чайковського.

    Чернецька, С. Ю., 2011. Фольклорні фестивалі в системі сучасних засобів поширення етнографічної інформації та популяризації культурно-мистецької спадщини. Культура України, 35.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Ільєнко О. О. Виконавські особливості фестивалю «Червона рута»: до питання спадковості традицій / О. О. Ільєнко, А. О. Фурдичко // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 24. – С. 34–40.

    Harvard Referencing Style
    Ilienko, O. O. and Furdychko, A. O., 2022. Vykonavski osoblyvosti festyvaliu «Chervona ruta»: do pytannia spadkovosti tradytsii [Performance features of the «Chervona ruta» festival: focus on the inheritance of traditions]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 24, pp. 34–40.

    Категорія: Випуск 24 | Додав: Marina (31.12.2022)
    Переглядів: 124 | Теги: естрадний стандарт Chervona Ruta, фестиваль, українська музика, pop standard, festival, «Червона рута», Ukrainian music | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Конструктор сайтів - uCoz