Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип.23. – С. 1-139
Сабадаш Юлія Сергіївна
доктор культурології, професор кафедри культурології та інформаційної діяльності.
Маріупольський державний університет.
Мараховська Наталя Владиславівна
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри італійської мови, здобувач ОС Магістр спеціальності 034 Культурологія.
Маріупольського державного університету, м. Київ
Підготовка музеєзнавців-педагогів: розроблення та реалізація інтегративної сертифікатної програми
Анотація У статті розглянуто особливості набуття здобувачами вищої освіти кваліфікації «музеєзнавець-педагог» в межах інтегративної сертифікатної програми «Музейна педагогіка». Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід підготовки фахівців з музейної педагогіки. Визначено поняття «музеєзнавець-педагог» як фахівець інтегрованої галузі «Музейна педагогіка», здатний поєднувати культурологічні та педагогічні знання й вміння, розробляти технології навчання та виховання засобами музею, конструювати музейно-освітнє середовище, експериментувати в музейно-педагогічній діяльності. Представлено зміст та структуру дворічної сертифікатної програми, спрямованої на підготовку музеєзнавців-педагогів, наведено вимоги до її розроблення та реалізації на базі закладу вищої освіти.
Ключові слова: музейна педагогіка, музеєзнавець-педагог, сертифікатна програма, здобувачі вищої освіти, museum studies expert and educator, museum education, certificate program, higher education seekers
Бібліографічний список
Бех, І., 2018. Особистість на шляху до духовних цінностей. Київ – Чернівці: Букрек.
Дорошенко, Т.В., 2015. Інтеграційні процеси в системі підготовки майбутніх учителів початкової школи до забезпечення основ загальної музичної освіти учнів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка. Серия: Педагогические наук, 132, c.70-75.
Караманов, О., Сурмач, О. та Шукалович, А., 2020. Музейна педагогіка в системі підготовки бакалаврів: можливості педагогічного коледжу. Український педагогічний журнал, 1, c.100-107. DOI: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2020-1-100-107
Караманов, О.В., 2020. Теорія і практика педагогічної діяльності музеїв в сучасному освітньому просторі України. Доктор наук. Дисертація. ДЗ «Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка», Старобільськ.
Філіпчук, Н., 2020. Музейна педагогіка – теоретична основа педагогічно-просвітницької діяльності закладів освіти і культури. Вісник Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта XXI століття» , 2, с.61-70. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.2(2).2020.61-70
Червінська, І., 2019. Музейна педагогіка як інструмент взаємодії закладів освіти і музеїв у сучасному соціокультурному просторі. Освітні обрії, 49(2), с.16-21. DOI: https://doi.org/10.15330/obrii.49.2.16-21
Яновська, Л.Г., 2018. Формування професійної усталеності майбутніх музейних педагогів у закладах вищої освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського : Педагогічні науки, 4, с. 97-101.
Ebitz, D., 2005. Qualifications and the Professional Preparation and Development of Art Museum Educators. Studies in Art Education, 46(2), pp. 150-169. DOI: https://doi.org/10.1080/00393541.2005.11651787
National Gallery of Art, 2022. Summer Institute for Educators. The Power of Art: Pathways to Critical Thinking and Social-Emotional Learning. National Gallery of Art. [online]. Available at: <https://www.nga.gov/learn/teachers/teacher-institute.html> [Accessed 2 June 2022].
Sinner, A. and Lachapelle, R., 2019. The professional training of museum educators in Canada. The Canadian Review of Art Education, 46(1), pp.101-112. DOI: https://doi.org/10.26443/crae.v46i1.64 Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Сабадаш Ю. С. Підготовка музеєзнавців-педагогів: розроблення та реалізація інтегративної сертифікатної програми / Ю. С. Сабадаш, Н.В. Мараховська // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2022. – Вип. 23. – С. 110-120.
Harvard Referencing Style
Sabadash, J. and Marakhovska, N., 2022. Pidhotovka muzeieznavtsiv-pedahohiv: rozroblennia ta realizatsiia intehratyvnoi sertyfikatnoi prohramy [Training of museum studies experts and educators: design and implementation of the integrated certificate programme]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 23, pp. 110-120.