Четвер, 28.03.2024, 18:04 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філософія, культурологія, соціологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 21 [13]
Випуск 22 [17]
Site menu
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Пошук


    Сліпченко Юлія Олександрівна
    Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. – 2021. – Вип.22. – С. 1-139.

    Сліпченко Юлія Олександрівна
    Аспірантка
    Київський національний університет культури і мистецтв

    Жанрово-стильові домінанти авторської пісні Києва (1960-1980-ті роки)

    DOI 10.34079/2226-2830-2021-11-22-105-111

    [ download pdf ]

    С. 105-111

    Анотація
    Мета дослідження полягає у визначенні жанрово-стильових домінант авторської пісні Києва в історико-культурному контексті. Вирішення нашого дослідницького завдання зумовлює необхідність застосування низки методів культурологічних досліджень. Так, порівняльно-історичний метод дозволяє прослідкувати та співставити історичний контекст стильових та сюжетно-тематичних домінант відображених в творчості виконавців авторської пісні, та за допомоги означених домінант. Функціональний метод, в свою чергу, дозоляє інтерпретувати сутність поняття авторської пісні, як внутрішньо цілісний самодостатній жанр пісенної культури. Наукова новизна полягає у співставленні діяльності виконавців авторської пісні в процесі їхньої творчої самореалізації засобами трансляції як загальносуспільних так і особистісних переживань із соціокультурними реаліями обраного хронологічного періоду. Прослідковується взаємозв’язок історії з культурною самореалізацією особистості. Авторська пісня Києва розвивається паралельно з російськомовною традицією, де запозичення традицій є лише складовою жанру. В процесі набуття самобутності та автономності, українська авторська пісня набуває власних жанрово-стильових домінант, які пов’язані не лише із історичним та соціокультурним контекстами, але і визначає національну традицію, як один із ключових чинників цілісності та незалежності жанру. Такі фактори, як перші концерти україномовної авторської пісні та вихід виконавців на фестивальні майданчики сприяли визнанню та закріпленню жанрових відгалужень української авторської пісні, та визначенню індивідуальних стилістичних рис для кожної з ліній.

    Ключові слова: авторська пісня, культура, контркультура, музичний андеграунд, історико-культурний контекст, author's song, culture, counterculture, musical underground, genre-style dominants, historical-cultural context

    Бібліографічний список

    Березка, А., 2016. Горчинський Анатолій Аркадійович. В: А. Березка. Відомі композитори України. Київ: Г.Б. Мунін, с.72.

    Бобровський, Т.А. та Жолдак, Б.О., 2001. Авагян Олександр Беніамінович. В: І.М. Дзюба та ін., ред. Енциклопедія Сучасної України. Київ: Поліграфкнига, Т.1, с.45.

    Кияновська, Л.О., 2000. Українська музична культура. 2-ге вид. Тернопіль: Астон.

    Сохор, А.Н., 1980. Свободное время молодежи и его использование в целях музыкально-эстетического воспитания в СССР. В: А.Н. Сохор. Вопросы социологии и эстетики музыки. Ленинград: Советский композитор, Ч.1, с.275-281.

    Тарасюк, Н.М., 1984. Молодіжні клуби за інтересами: З досвіду роботи клубів за інтересами на Україні. Київ: Мистецтво.

    Чередниченко, Т.В., 1991 «Громкое» и «тихое» в массовом сознании: Размышляя о классиках-бардах. Советская музыка, 11, с.18-26.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Сліпченко Ю. О. Жанрово-стильові домінанти авторської пісні Києва (1960-1980-ті роки) / Ю. О. Сліпченко // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2021. – Вип. 22. – С. 105-111.

    Harvard Referencing Style
    Slipchenko Y., 2021. Zhanrovo-stylovi dominanty avtorskoi pisni Kyieva (1960-1980-ti roky) [Genre and stylistic dominants of the author song of Kyiv (1960-1980)]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 22, pp. 105-111.

    Категорія: Випуск 22 | Додав: Marina (06.12.2021)
    Переглядів: 200 | Теги: музичний андеграунд, culture, author's song, авторська пісня, musical underground, культура, counterculture, історико-культурний контекст, Контркультура, historical-cultural context, genre-style dominants | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Конструктор сайтів - uCoz