Четвер, 18.04.2024, 04:33 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філософія, культурологія, соціологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 21 [13]
Випуск 22 [17]
Site menu
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Пошук


    Романенко Анастасія Романівна, Макарова Наталія Вікторівна
    Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. – 2021. – Вип.22. – С. 1-139.

    Романенко Анастасія Романівна
    доцент кафедри інтрументально-виконавської майстерності Інституту мистецтв
    Київський університет ім. Бориса Грінченка

    Макарова Наталія Вікторівна
    аспірантка кафедри теорії та історі культури
    Національна музична академія імені П. І.Чайковського

    Культура самокорекції сценічного стресу (на основі науково-методичного проєкту «Практичний експериментаріум “Psy & Art”»)

    DOI 10.34079/2226-2830-2021-11-22-96-105

    [ download pdf ]

    С. 96-105

    Анотація
    У статті розглядається широкий спектр маркерів, що відповідають за надмірне фокусування на вдалому публічному виступі, за роздвоєність уваги виконавця на своєму стані та на сприйнятті його публікою, а часом і за порушення комунікації на сцені («естрадна глухота»). Акумульовано досвід відомих піаністів, концертуючих у XX – першій чверті ХХI століття (Е. Гілельса, В. Горовиця, Г. Гульда, М. Лонг, Д. Мацуєва, С. Ріхтера та ін.). Виявлено, що відчуття страху, яке виникає як захисна реакція у ситуації небезпеки (механізм «бий або тікай»), більшою чи меншою мірою пов’язане з дестабілізацією контакту виконавця зі слухачем, з проведенням концерту в умовах, які в ситуації переляку можуть перетворитися у несприятливі. А також встановлена залежність ступеня страху від виду творчої діяльності, обумовленого гендерними, професійними, кількісними, віковими відмінностями, синтезом суміжних видів мистецтв (танцю, театру), роботою короткострокової та довгострокової пам’яті. Дослідження проводилося в рамках відкритої дискусії студентів та викладачів Київського університету імені Бориса Грінченка.

    Ключові слова: сценічний стрес, контакт із публікою, медитативна терапія, культура самокорекції сценічного хвилювання, stage stress, contact with the audience, meditation therapy, culture of self-correction of stage excitement

    Бібліографічний список

    Безуглая, Г.А., 2005. Концертмейстер балета: Музыкальное сопровождение урока классического танца. Работа с репертуаром. Санкт-Петербург: Академия Русского балета им. А.Я. Вагановой.

    Гофман, Й., 2002. Фортепианная игра. Ответы на вопросы о фортепианной игре. Перевод с англ. Г. Павлова. Москва: Классика-XXI.

    Григорьев, В.Ю., 2016. Исполнитель и эстрада. Москва: Классика-XXI.

    Гульд, Г., 2006. Избранное. В 2 кн. Москва: Классика-XXI, Кн.I.

    Дюбал, Д., 2008. Вечера с Горовицем. Москва: Классика-XXI.

    Лонг, М., 1966. Французская школа фортепиано. В: С.М. Хентова, ред. Выдающиеся пианисты-педагоги о фортепианном искусстве. Москва; Ленинград: Музыка, с.208-235.

    Мацуев, Д., 2017. Я не играю на публику – я играю для публики. Интервью вел Ю. Зинчук. Пульс города, [онлайн] 10 июня. Доступно: <https://topspb.tv/programs/stories/464113/> [Дата обращения 08 июля 2020].

    Монсенжон, Б., 2007. Рихтер. Диалоги. Дневники. Москва: Классика-XXI.

    Нейгауз, Г.Г., 1988. Об искусстве фортепианной игры: Записки педагога. 5-е изд. Москва: Музыка.

    Петрушин, В.И., 2008. Музыкальная психология. 2-е изд. Москва: Академический Проект; Трикста.

    Руденко, А., 2016. Еврейская Украина: 10 фактов о евреях Киева. Наш Киев, [онлайн] 16 января. Доступно: <https://nashkiev.ua/zhournal/rastouschiy-gorod/evreyskaya-oukraina-10-faktov-o-evreyah-kieva> [Дата обращения 19 июля 2020].

    Хорни, К., 2016. Невротическая личность нашего времени. Перевод с англ. А.И. Фета. Nyköping (Sweden): Philosophical arkiv.

    Цыпин, Г.М., 2012. Психология сценического волнения. Развитие личности, 3, с.149–168.

    Юник, Д.Г., 2015. Самокорекція виконавської діяльності музикантів-інструменталістів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти, 17, с.15–20.

    Япарова, Е., 2021. Сценическое волнение артиста-певца. Некоторые секреты подготовки к выступлению. Musicus, 1, с.45–48.

    Bruser, M., 1999. The Art of Practicing: A Guide to Making Music from the Heart. New York: Three Rivers Press.

    Green, B.and Gallwey, W.T., 2015. The Inner Game of Music. New York: Macmillan Ltd.

    Grunwald, D., 1989. De Muziek van de Speler. De kunst van lesgeven en optreden Toon, expressie en psychologie. Haarlem: De Toorts.

    Kabat-Zinn, J., 2013. Full Catastrophe Living: Using the Wisdom of Your Body and Mind to Face Stress, Pain, and Illness. New York: Bantam.

    Plaskin, G., 1983. Horowitz: A Biography of Vladimir Horowitz. London: Macdonald.

    Reich, H., 2005. The life and rebirth of a musical mastermind. Chicago Tribune, [online] December 18. Available at: <https://www.chicagotribune.com/entertainment/music/chi-0512180255dec18-story.html> [Accessed: 04 December 2020].

    Werner, K., 1996. Effortless Mastery: Liberating the Master Musician Within. New Albany: Jamey Aebersold Jazz.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Романенко А. Р. Культура самокорекції сценічного стресу (на основі науково-методичного проєкту «Практичний експериментаріум “Psy & Art”») / А. Р. Романенко, Н. В. Макарова // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2021. – Вип. 22. – С. 96-105.

    Harvard Referencing Style
    Romanenko, A. and Makarova, N., 2021. Kultura samokorektsii stsenichnoho stresu (na osnovi naukovo-metodychnoho proiektu «Praktychnyi eksperymentarium “Psy & Art”») [Culture of stage stress self-correction (the case of the scientific and methodological project «Practical experimentarium “Psy & Art”»)]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 22, pp. 96-105.

    Категорія: Випуск 22 | Додав: Marina (07.12.2021)
    Переглядів: 202 | Теги: culture of self-correction of stage, сценічний стрес, stage stress, контакт із публікою, культура самокорекції сценічного хв, медитативна терапія, meditation therapy, contact with the audience | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Конструктор сайтів - uCoz