Анотація У статті означено п’ять особливостей репрезентації української ідентичності на авторських каналах YouTube як соціальному медіа. Показано широкий культурологічний контекст явища, що досліджується, у якому тенденція до українізації суспільної свідомості під впливом демографічних чинників і державної культурної політики перетинається із глобалізацією та космополітизацією соціальних медіа. Визначено основні ідентифікаційні маркери відеороликів на YouTube, пов’язані із заголовками відео, мовою каналу, його логотипом і заставкою. Продемонстровано приклади успішного функціонування зазначених індикаторів на україномовних каналах, пов’язаних із культурою. Наголошено на проблемі ухилення топових каналів від наочного зв’язку з Україною.
Ключові слова: ідентичність, медіа, культура, соціальні медіа, українська культура, identity, media, culture, social media, Ukrainian culture, YouTube
Бібліографічний список
5 Канал, 2021. «Батько наш – Бандера»! Ми їх знайшли! Хто почав флешмоб, що підпалив Московію. [онлайн] Доступно: <youtube.com/watch?v=Ojm9UD9djTg&t=54s> [Дата звернення 10 жовтня 2021].
Дутчак, А., 2017. Сучасний стан та перспективи українськомовних каналів на сервісі Youtube. Образ, 4, с.122–129.
Ревун, Т., 2021. YouTube контент на експорт. Google. Oфіційний блог – Google Ukraine, [онлайн] 24 березня. Доступно: <ukraine.googleblog.com/2021/03/youtube.html> [Дата звернення 10 жовтня 2021].
Тарасова, М. та Качалін, Є., 2020. Що дивилися в Україні на YouTube в 2020 році. Google. Oфіційний блог – Google Ukraine, [онлайн] 1 грудня. Доступно: <ukraine.googleblog.com/2020/12/youtube-2020.html> [Дата звернення 10 жовтня 2021].
Темнова, Л.В. и Лапшина, А.К., 2021. Динамика видеопредпочтений российской молодежи (на примере видеохостинга YouTube). Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология, 21(1), с.110–123. DOI: https://doi.org/10.22363/2313-2272-2021-21-1-110-123
Alexa.com, 2021. The top 500 sites on the Web. Alexa Internet. [online] Available at: <alexa.com/topsites> [Accessed 10 October 2021].
Gitanjali, R., 2020. Authenticity v/s Glocalization as Represented in the Digital Platforms: A Study on the Food Culture with Special Reference to Tripura. Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities, 12(5), pp.1–35. DOI: 10.21659/rupkatha.v12n5.rioc1s17n7
Malmberg, M. and Pantti, M., 2020. Migrant Youths and YouTube Entertainment: Media Participation in Post-Migrant Finland. Culture Unbound, 12(2), pp.275–292. DOI: https://doi.org/10.3384/cu.2000.1525.20200527b
Mancinas-Chavez, R. Ledezma-Lopez, V. and Ruiz-Alba, N., 2021. Youth and technological tools to preserve minority cultural identities. Revista Prisma Social, 34, pp.187–207.
O’Hagan, L.A., 2021. «Rory played the greens, not the blues»: expressions of Irishness on the Rory Gallagher YouTube channel. Irish Studies Review, 29(3), pp.348–369. DOI: https://doi.org/10.1080/09670882.2021.1946919
Rosida, I. and Azwar, M., 2021. YouTube as a new culture in Indonesia: The construction of gender role in the lens of the circuit of culture. International Journal of Media and Information Literacy, 6(1), pp.182–192. DOI: 10.13187/ijmil.2021.1.182 www. ej ournal4 6.com
Tovares, A.V., 2019. Negotiating «Thick» Identities through «Light» Practices: YouTube Metalinguistic Comments about Language in Ukraine. Multilingua: Journal of Cross-Cultural and Interlanguage Communication, 38(4), pp.459–484. DOI: https://doi.org/10.1515/multi-2018-0038
Villacampa-Morales, E., Fedele, M. and Aran-Ramspott, S., 2021. YouTubers between postfeminism and popular feminism: Dulceida’s and Yellow Mellow’s construction and performance of gender identity. Revista Mediterranea de Comunicacion. Mediterranean Journal of Communication, 12(2), pp.117–130. DOI: https://doi.org/10.14198/MEDCOM.19602
YouTube, 2021. YouTube has over 2 billion monthly logged-in users. YouTube official Blog. [online] Available at: <blog.youtube/press> [Accessed 5 October 2021].
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Кислюк К. В. Особливості репрезентації української ідентичності на авторських YouTube каналах / К. В. Кислюк // Вісник Маріупольського державного університету. Сер.: Філософія, культурологія, соціологія. – 2021. – Вип. 22. – С. 61-72.
Harvard Referencing Style
Kysliuk, K., 2021. Osoblyvosti reprezentatsii ukrainskoi identychnosti na avtorskykh YouTube kanalakh [The features of the representation of ukrainian identity on author's YouTube -channels]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 22, pp. 61-72.