Вісник Маріупольського державного університету – Сер. : Філософія, культурологія, соціологія. – 2020. – Вип. 20. – С. 1-140.
Тормахова Анастасія Миколаївна доцент кафедри етики, естетики та культурології, кандидат філософських наук, доцент
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
[email protected]
Візуальні форми комічного у сучасному медіапросторі
Анотація В статті окреслено риси тих форм комічного, що поширені у сучасній медіа культурі. Наголошується увага на універсальності даної категорії, здатності до значних трансформацій та залишатися актуальною в контексті сьогодення. Комічне, яке виникає в медіапросторі, є частиною комунікативного процесу, воно сприяє зменшенню рівня конфліктності та примиренню людини з дійсністю. Візуальність та віртуальність стають провідними ознаками часу. Можна казати про існування і арт-практик, і комунікативних медіа-форм, які витісняють звичні класичні мистецтва. Серед візуальних форм комічного можна виділити ті, що вже стали постійною частиною телевізійного контенту, так і продукт сучасної медіакультури інтернет простору демотиватори, меми і короткі відео.
Ключові слова: комічне, візуальні форми, медіапростір, інтернет, меми, категорія, відео, the comic, visual forms, media space, the Internet, memes, category, video
Бібліографічний список
Головей, В.Ю., 2016. Медиаискусство в контексте современной визуальной культуры. В: Казанский федеральный университет, 2016. Визуальная коммуникация в социокультурной динамике: сборник статей II Международной научной конференции, г. Казань, 24–25 ноября 2016 года. Казань: Издательство Казанского университета, с.69-73.
Пропп, В., 1999. Проблемы комизма и смеха. Ритуальный смех в фольклоре (по поводу сказки о Несмеяне) . Москва: Лабиринт.
Ремизов, В.А. и Мовчан, А.С., 2016. Природа комического и формы его репрезентации в современном российском телевидении. Вестник Московского государственного университета культуры и искусств, 3(71), с.93-98.
Реутов, А.С., 2018. Визуальные исследования современной культуры: феноменологический аспект. Кандидат наук. Диссертация. Нижегородский государственный педагогический университет имени Козьмы Минина.
Рябова, М.Ю., 2015. Игровой модус коммуникации и креативность. Международный журнал исследований культуры, 2(19), с.110-118.
Mirzoeff, N., 1998. What is visual culture? In: N. Mirzoeff, ed. 1998. The Visual Culture Reader. London and New York: Rotledge, p. 3-13.
Цитування
ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
Тормахова А. М. Візуальні форми комічного у сучасному медіапросторі / А. М. Тормахова // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філософія, культурологія, соціологія. – 2020. – Вип. 20. – С. 101-106.
Harvard Referencing Style
Tormakhova, A., 2020. Візуальні форми комічного у сучасному медіапросторі [Vizualni formy komichnoho u suchasnomu mediaprostori]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Philosophy, culture studies, sociology, 20, pp. 101-106.