П`ятниця, 29.03.2024, 11:45 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філософія, культурологія, соціологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 19 [20]
Вісник Маріупольського державного університету – Сер. : Філософія, культурологія, соціологія. – 2020. – Вип. 19. – С. 1-161.
Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Philosophy, culture studies, sociology, 19
Випуск 20 [19]
Site menu
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Пошук


    Кислюк Костянтин Володимирович
    Вісник Маріупольського державного університету – Сер. : Філософія, культурологія, соціологія. – 2020. – Вип. 19. – С. 1-161.

    Кислюк Костянтин Володимирович
    доктор культурології, професор, кандидат філософських наук, професор кафедри культурології
    Харківська державна академія культури

    Kysliuk Konstiantyn
    Professor of Cultural Studies Department, Doctor of Science in Culturology, Philosophy Doctor, Professor
    Kharkiv State Academy of Culture

    [email protected]

    Особливості репрезентацій української ідентичності у візуальному контенті популярних телеграм-каналів

    Features of the representations of Ukrainian identity in the visual content of popular telegram channels

    DOI 10.34079/2226-2830-2020-10-19-37-48

    [ download pdf ]

    С. 37-48

    Анотація
    У статті розглянуто особливості репрезентацій української ідентичності у візуальному контенті 5 найпопулярніших Телеграм-каналів («Украина 24/7», «Украина сейчас», «Украина Online», «ТСН», «Инсайдер UA»). Було виокремлено дві групи її маркерів – Political Identity (сполучення синьо-жовтих кольорів, прапор чи тризуб як центр зображення або домінуючий фон) та Military (чоловіки та жінки в українській військовій формі, зброя та військова техніка). Їх питому вагу слід рахувати значно вищою, ніж формальні по 2–3% від загального візуального масиву. Провідною визначено першу групу, яка уособлює громадянсько-політичну ідентичність. Її поширення пояснено спрямуванням внутрішньої політики чинної влади на «громадян України», не недиференційованих за геополітичними і ціннісними уподобаннями.
    Зазначено на основі попередніх досліджень автора, що в соціальних мережах Фейсбук та Інстаграм знано ширше представлений інший, етнонаснажений рівень української ідентичності. Фактично єдиним спільним сучасним символом України, одночасно візуальним і меморіальним, у різних медійних каналах виявилися поодинокі зображення Монументу Незалежності на однойменному майдані в Києві. Це чітко демонструє незавершеність процесів постмодернізації України на рівні цінностей, культурної пам’яті та ієрархії ідентичностей.

    In the article had been considered the features of the representations of Ukrainian identity in the visual content of 5 most popular Telegram-channels («Ukraine 24/7»; «Ukraine now», «Ukraine Online», «TSN», «Insider UA»). Two groups of its markers had been determineted – Political Identity (combination of blue-yellow colors, national banner or emblem (trident) as the center of the image or the dominant background) and Military (man and women in Ukrainian military uniforms, weapons and military equipment) In fact, the share of which markers had been highest than formally 2–3% of the total visual content for every group. The first group, which embodies the civic and political identity, had been determineted as a leading Its spread had been explained by the direction of the current government's domestic policy on «citizens of Ukraine» who were not differentiated according to geopolitical and value preferences.
    The production of Military markers had been explained by the continuing relevance of military news in the context of the undeclared war between Russia and Ukraine. It also reflects the state of partial military mobilization of public consciousness over the past 6 years. The broadcast of such images in the Telegram had been detached from its traditional basis – a real, ethnically charged identity. Whose identification characteristics (uniform, chevrons, stripes, awards, badges on military equipment) had been not brought to the center of image.
    On the basis of previous researches of the author had been noted that another – ethnically charged level of Ukrainian identity was more widely represented on social networks Facebook and Instagram. There Ukraine was associated with a woman in a national costume or an image of a field with ripe wheat or sunflower. The greater share of accompanying military images (14% of the total visual array in Facebook communities), the presence in their visual content of a special female military (3%) did not really change the narrative «Ukraine as a woman does not want war».
    In these communication channels had been found the only common present day symbol of Ukraine, both visual and memorial, – the images of the Independence Monument on the square of the same name in Kiev. This clearly demonstrates the incompleteness of Ukraine’s postmodernization processes, including at the area of values, cultural memory and the hierarchy of identities.

    Ключові слова: ідентичність, культура, медіа, Телеграм, українська ідентичність, українська культура, identity, culture, media, Telegram, Ukrainian identity, Ukrainian culture

    Список використаної літератури

    1. Геополітичні орієнтації жителів України: лютий 2020 [Електронний ресурс] / підгот. Ю. Сахно // КМІС. – Режим доступу : https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=927&page=3
    2. Голуб О. Звідки українські беруть новини про ОСС ЗМІ [Електронний ресурс] / О. Голуб // Інститут масової інформації. – 2018. – 12 жовтня. - Режим доступу : https://imi.org.ua/articles/zvidky-ukrains-ki-zmi-berut-novyny-pro-oos-i77
    3. Динаміка патріотичних настроїв українців: серпень 2019 [Електронний ресурс] // Соціологічна група «Рейтинг». – 2019. - 21 серпня. - Режим доступу : http://ratinggroup.ua/research/ukraine/dinamika_patrioticheskih_nastroeniy_ukraincev_avgust_2019.html
    4. Половинчак Ю. Сучасне інформаційно-комунікаційне середовище як простір трансформації української національної ідентичності : монографія / Ю. Половинчак. – Київ : НБУВ, 2017. – 372 с.
    5. Рейтинг мобільних додатків за березень 2020 [Електронний ресурс] // KANTAR. – Режим доступу : https://tns-ua.com/news/reyting-mobilnih-dodatkiv-za-berezen-2020
    6. Рівень підтримки громадянами вступу України до ЄС та НАТО (січень 2020р.) [Електронний ресурс] // Центр Разумкова. Український центр економічних та політичних досліджень ім. О. Разумкова. – 2020. - 31 січня. – Режим доступу : http://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/riven-pidtrymky-gromadianamy-vstupu-ukrainy-do-yes-ta-nato-sichen-2020r
    7. Рябчук М. Долання амбівалентності. Дихотомія української національної ідентичності – Історичні причини та політичні наслідки / М. Рябчук. – Київ : ІПіЕНД ім. І.Ф. Кураса НАН України, 2019. – 252 с.
    8. Ставлення українців до вирішення питання окупованих територій [Електронний ресурс] // Соціологічна група «Рейтинг». – 21 жовтня 2019. - Режим доступу : http://ratinggroup.ua/research/ukraine/otnoshenie_ukraincev_k_resheniyu_voprosa_okkupirovannyh_territoriy.html
    9. Coulmas F. Identity : A very short Introduction / F. Coulmas. - New York : Oxford University Press, 2019. – 147 p.
    10. Fukuyama F. Identity: The Demand for Dignity and the Politics of Resentment / F. Fukuyama. - New York : Farrar, Straus and Giroux, 2018. – 218 p.
    11. Social Media State. Apr. 2019–Apr. 2020 [Electronic resource] // StatCounter. – Mode of access : https://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/ukraine

    References

    1. Heopolitychni oriientatsii zhyteliv Ukrainy: liutyi 2020 [Elektronnyi resurs] / pidhot. Yu. Sakhno // KMIS. – Rezhym dostupu : https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=927&page=3
    2. Holub O. Zvidky ukrainski berut novyny pro OSS ZMI [Elektronnyi resurs] / O. Holub // Instytut masovoi informatsii. – 2018. – 12 zhovtnia. - Rezhym dostupu : https://imi.org.ua/articles/zvidky-ukrains-ki-zmi-berut-novyny-pro-oos-i77
    3. Dynamika patriotychnykh nastroiv ukraintsiv: serpen 2019 [Elektronnyi resurs] // Sotsiolohichna hrupa «Reitynh». – 2019. - 21 serpnia. - Rezhym dostupu : http://ratinggroup.ua/research/ukraine/dinamika_patrioticheskih_nastroeniy_ukraincev_avgust_2019.html.
    4. Polovynchak Yu. Suchasne informatsiino-komunikatsiine seredovyshche yak prostir transformatsii ukrainskoi natsionalnoi identychnosti : monohrafiia / Yu. Polovynchak. – Kyiv : NBUV, 2017. – 372 s.
    5. Reitynh mobilnykh dodatkiv za berezen 2020 [Elektronnyi resurs] // KANTAR. – Rezhym dostupu : https://tns-ua.com/news/reyting-mobilnih-dodatkiv-za-berezen-2020
    6. Riven pidtrymky hromadianamy vstupu Ukrainy do YeS ta NATO (sichen 2020r.) [Elektronnyi resurs] // Tsentr Razumkova. Ukrainskyi tsentr ekonomichnykh ta politychnykh doslidzhen im. O. Razumkova. – 2020. - 31 sichnia. – Rezhym dostupu : http://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/riven-pidtrymky-gromadianamy-vstupu-ukrainy-do-yes-ta-nato-sichen-2020r
    7. Riabchuk M. Dolannia ambivalentnosti. Dykhotomiia ukrainskoi natsionalnoi identychnosti – Istorychni prychyny ta politychni naslidky / M. Riabchuk. – Kyiv : IPiEND im. I.F. Kurasa NAN Ukrainy, 2019. – 252 s.
    8. Stavlennia ukraintsiv do vyrishennia pytannia okupovanykh terytorii [Elektronnyi resurs] // Sotsiolohichna hrupa «Reitynh». – 21 zhovtnia 2019. - Rezhym dostupu : http://ratinggroup.ua/research/ukraine/otnoshenie_ukraincev_k_resheniyu_voprosa_okkupirovannyh_territoriy.html
    9. Coulmas F. Identity : A very short Introduction / F. Coulmas. - New York : Oxford University Press, 2019. – 147 p.
    10. Fukuyama F. Identity: The Demand for Dignity and the Politics of Resentment / F. Fukuyama. - New York : Farrar, Straus and Giroux, 2018. – 218 p.
    11. Social Media State. Apr. 2019–Apr. 2020 [Electronic resource] // StatCounter. – Mode of access : https://gs.statcounter.com/social-media-stats/all/ukraine


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Кислюк К. В. Естетизація християнського етичного ідеалу в казці О. Вайльда «Щасливий принц» / К. В. Кислюк // Вісник Маріупольського державного університету. Сер. : Філософія, культурологія, соціологія. – 2020. – Вип. 19. – С. 37-48.

    Harvard Referencing Style
    Kysliuk, K., 2020. Estetyzatsiia khrystyianskoho etychnoho idealu v kaztsi O. Vailda «Shchaslyvyi prynts» [Features of the representations of Ukrainian identity in the visual content of popular telegram channels]. Vìsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Philosophy, culture studies, sociology,19, pp. 37-48.

    Категорія: Випуск 19 | Додав: Marina (15.12.2020)
    Переглядів: 564 | Теги: Identity, українська культура, ідентичність, Ukrainian identity, Media, українська ідентичність, культура, telegram, телеграм, culture, Ukrainian culture, Медіа | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright © 2024

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна [email protected]

    Конструктор сайтів - uCoz