Неділя, 31.05.2020, 12:17 | RSS | Вітаю Вас Гість
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Вісник Маріупольського державного університету
Серія: Філософія, культурологія, соціологія
Bulletin of Mariupol State University
Головна | Каталог статей
Меню сайту
Категорії розділу
Випуск 17 [10]
Випуск 18 [16]
Site menu
ПОСИЛАННЯ
  • Сайт Маріупольського державного університету
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Право
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Економіка
  • Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Історія та політологія
  • Пошук


    Волкова Галина Вікторівна
    Вісник Маріупольського державного уніерситету. Серія : Філософія, культурологія, соціологія. – 2019. – Вип. 17. - С. 14-22

    Волкова Галина Вікторівна
    Викладач. Одеська національна Музична академія імені А. В. Нежданової. Аспірант Національної Академії керівних кадрів культури і мистецтв.

    Ритуально-містичний принцип виразності оперного дійства і складових його драматургії

    DOI 10.34079/2226-2849-2019-9-17-14-22

    [ заватажити pdf (416.04 Kb) ]

    С. 14-22

    Анотація
    У статті розглянуто оперний жанр, як ніякий інший, демонструє зв‟язок з церковно-ритуальним початком як в сюжетах, так і в сюжетно-асоціативних побудовах опер-містерій, опер-притч, опер-пасіонів і т.п. Вважаючи на провідний напрям оперної творчості в ХХІ столітті, відзначаємо особливо її сполученість з містерією, знаходимо чіткий зв‟язок опери з ритуальністю – і перш за все у творчості широко визнаних оперних майстрів Тан Дуна та Ісанга Юна, які привнесли в європейську оперність (вперше в історії цього жанру!) східні накопичення вибудови сюжету і самої сценічної поведінки, манери співу за ознаками обрядово-ритуальних основ. Яскравим свідченням ритуалізації європейського оперного театру виступає відродження фальцетного співу, що прийшов із глибин церковно-двірцевої ритуаліки, а у китайському театрі склав сутність виразних якостей голосового звучання.

    Ключові слова:ритуал, містерія, пасіон, опера, музична драматургія, стиль в музиці, музичний жанр, ritual, mystery, passion, opera, music dramaturgy, style in music, music genre.

    Список використаної літератури

    1. Ария // Музыкальная энциклопедия в 6-ти т. / гл. ред. Ю. Келдыш. – Москва, 1973. – Т. 1 : А-ГОНГ. – С. 204 – 207.
    2. Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев. – 2-е изд. – Ленинград : Музыка. Ленингр. отд-ние, 1971. – 376 с.
    3. Дюркгейм Э. Элементарные формы религиозной жизни. Тотемическая система в Австралии / Э. Дюркгейм. – Москва : Издательский дом «Дело» РАНХиГС, 2018. – 736 с.
    4. Захарова О. Риторика и западноевропейская музика XVII – первой половины XVIII века / О. Захарова. – Москва : Музыка, 1983. – 77 с.
    5. Каминская-Маркова Е. Н. Методология музыкознания и проблемы музыкальной культурологии / Е. Н. Каминская-Маркова. – Одесса : Астропринт, 2015. – 532 с.
    6. Кречмар Г. История оперы / Г. Кречмар. – Ленинград : Academia, 1925. – 406 с.
    7. Ливанова Т. История западноевропейской музыки до 1789 г. : учебн. / Т. Ливанова. – Москва-Ленинград : Музгиз, 1940. – 815 с.
    8. Лосев А. Проблема символа и реалистическое искусство / А. Лосев. – Москва : Искусство, 1976. – 367 с.
    9. Лосев А. Эстетика Возрождения / А. Лосев. – Москва : Мысль, 1982. - 623 с. ;
    10. Мифологический словарь / гл. ред. Е. М. Мелетинский. – Москва : Сов. энцикл., 1991. – 736 с.
    11. Осипова В. Христианско-мистериальный континуум оперного искусства: генезис, эволюция, перспективы : дис... канд. искусствоведения : спец. 17.00.03 / Виктория Александровна Осипова; Одесская гос. музыкальная академия им. А. В. Неждановой. – Одесса, 2003. – 181 с.
    12. Стахевич А. Искусство belcanto в итальянской опере XVII-XVIII веков / А. Стахевич. – Saarbrücken : Lambertacad. publ., 2012. – 190 с.
    13. Dahlhaus C. Riemanns Mysterienspiele, liturgisches Drama. Passion Musiklexikon in zwei Bände / C. Dahlhaus, E. Brockhaus. – Mainz : Schott’s Söhne, 1979. B. II (L-Z). - S. 195-197, 277.
    14. Képek És Jelképek / by P. Cifka; G. Friss; I. Kertész, I. T tfalusi. – Budapest : M ra Ferenc Könyvkiad , 1988. – 205 p.


    Цитування

    ДСТУ ГОСТ 7.1-2006
    Волкова Г. В. Ритуально-містичний принцип виразності оперного дійства і складових його драматургії / Г. В. Волкова // Вісник Маріупольського державного університету. Серія : Філософія, культурологія, соціологія. – 2019. – Вип. 17. – С. 14-22.

    Harvard Referencing Style
    Volkova, H. 2019. Ritual-mystic principle of expressiveness in operatic aktion and forming his dramaturgies [Rytualno-mistychnyi pryntsyp vyraznosti opernoho diistva i skladovykh yoho dramaturhii]. Vīsnik Marìupolʹsʹkogo deržavnogo unìversitetu. Serìâ: Fìlosofìa, kulturologìa, socìologìa, 17, s. 14-22.

    Категорія: Випуск 17 | Додав: Marina (13.10.2019)
    Переглядів: 174 | Теги: Opera, music dramaturgy, стиль в музиці, mystery, Опера, ритуал, містерія, music genre., пасіон, Passion, Ritual, style in music, музична драматургія, музичний жанр | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0

    Copyright © 2020

    Веб-дизайн, технічна підтримка та адміністрування: Белла Марина Віталіївна its.me.marina@gmail.com

    Конструктор сайтів - uCoz